The Very Late Posts - Façon Dijon






Mustard pleated dress - H&M (similar)
Mint green burnt t-shirt - Zara (similar)
Espadrilles slides - Miista (similar)
Mini backpack - Zara (similar)
Big watch - Ale-Hop (similar & similar)
Gold sunglasses - H&M (similar & similar)



(Oui, j'ai osé le titre à l'humour bien gras, pourvu que ça rîme !^^)

    Le moutarde est cette couleur tendance qui revient souvent au goût du jour et que tout le monde ose porter, même les frileuses de la couleur ou celles qui n'osent pas/n'aiment pas porter du jaune en temps normal. Car cette teinte de jaune est passe partout et est devenu, selon moi, un basique au même titre que le bleu d'un jean (avec lequel il produit des merveilles d'ailleurs, à compter qu'il soit clair ! Ça reste l'association la plus jolie). Après, il y a celle moins évidente avec du mauve lilas, cela complimente totalement la couleur tout en lui donnant un côté plus frais qu'avec d'autres couleurs.

    Je vous conseille des associations mais, honnêtement, je n'ai pas choisi la meilleure ici. J'ai voulu tenter le t-shirt sous une robe mais je trouve que ça me rend encore plus massive. Je préfère encore comment j'ai porté cette robe sur ce post Insta.




(Yeah, I dared to use fat humour with Dijon's mustard on my title but as long as it rimes !^^)

    Mustard is this colour that is trendy, always comes back in fashion and that everyone wants to wear, even the colour frightened girls or those who don't dare/want to wear yellow. Because this tint of yellow is subtle and to me, it became a classic just like the blue colour of a pair of jeans (and it looks wonderful with mustard, as long as the blue is light, it's just very pretty). Then, there's the less obvious association with lilac it totally compliments the yellow and makes it fresher than paired with other tones.

    I give you advices on how to wear it but, frankly, I didn't pick the best mix here. I wanted to try a tee underneath a dress but it makes me look bulky. I prefer how I wore that dress on this Insta post.




Please, you can follow me
xxx

Aucun commentaire

THANK YOU for your sweet messages, they always make my day. <3